II. RÁKÓCZI FERENC MAGYAR-ANGOL


KÉT TANÍTÁSI NYELVŰ ÁLTALÁNOS ISKOLA


OM Azonosító: 030051
Kezdőlap
Iskolánkról
Az iskola története Nyelvoktatás Kompetencia alapú oktatás Szakkörök Könyvtár DÖK Munkatársaink Alapítvány
Beszámoló 2015.
Leendő tanulóinknak Pályázatok
Erasmus +
ÖKO iskola Hit- és erkölcstan oktatás Tehetséggondozás
Általános ismertetés Tanácsadás NYELV-ÉSZ verseny Elmetorna Állandó programok Pályázatok
Tábori lehetőségek Határtalanul A Világ legnagyobb Tanórájának
Eseménynaptár
Havi fontos események Eseményeink
Rákóczi versenynap
Eredményeink
Tanulmányi és kultúrális eredmények Sport eredmények Sajtóhírek
Dokumentumok
Különös Közzétételi lista További dokumentumok
Galériák
Kapcsolat
Tagiskolánk
Digitális munkarend
Friss Hirek
  • -
  • Közlemény
  • 2020.12.04.-06. Regionális Delfin Bajnokság Közép-Dunántúli régió
  • Fogadj örökbe egy könyvet 2020!
  • FONTOS!
  • Havi fontos események
  • Eredményeink
    • Tanulmányi és kulturális
    • Sport
    • Sajtó
  • Kapcsolat
  • Archívum
  • Keresés
Tanév helyi rendje

2020/2021-es tanév

Ügyintézés

Ügyintézés

bazis_logo
orokos_okoiskola_logo

hatartalanul_logo

tempus
refintlogo
logo_tehetsegpont

Címlap Iskolánkról Kompetencia alapú oktatás

"Az iskola arra való, hogy az ember megtanuljon tanulni, hogy felébredjen tudásvágya, megismerje a jól végzett munka örömét, megízlelje az alkotás izgalmát, megtanulja szeretni, amit csinál, és megtalálja azt a munkát, amit szeretni fog."

(Szent-Györgyi Albert)

 

A kompetencia alapú oktatásról

„A fejlesztési területek – nevelési célok áthatják a pedagógiai folyamat egészét, s így közös értékeket jelenítenek meg. A célok elérése érdekében a pedagógiai folyamatban egyaránt jelen kell lennie az ismeretszerzés, a gyakoroltatás-cselekedtetés mellett a példák érzelmi hatásának is.” (2012. NAT)

Az iskolák feladata, ezekben a mondatokban fogalmazódik meg a Nemzeti Alaptantervben.

Mit is értünk ma a kompetencia alapú oktatáson?

A NAT a következőképpen határozza meg: Az Európai Unióban kulcskompetenciákon azokat az ismereteket, készségeket és az ezek alapját alkotó képességeket és attitűdöket értjük, amelyek birtokában az Unió polgárai egyrészt gyorsan alkalmazkodhatnak a modern világ felgyorsult változásaihoz, másrészt a változások irányát és tartalmát cselekvően befolyásolhatják. A tudásalapú társadalomban felértékelődik az egyén tanulási képessége, mert az emberi cselekvőképesség az élethosszig tartó tanulás folyamatában formálódik.

A következő kompetencia területek vannak:

  • Anyanyelvi kommunikáció
  • Idegen nyelvi kommunikáció
  • Matematikai kompetencia
  • Természettudományos és technikai kompetencia
  • Digitális kompetencia
  • Szociális és állampolgári kompetencia
  • Kezdeményezőképesség és vállalkozói kompetencia
  • Esztétikai-művészeti tudatosság és kifejezőkészség
  • A hatékony, önálló tanulás

Intézményünk legfontosabb célkitűzése eddig is a tanulóink felkészítése a felnőtt létre és egész életen át tartó tanulás képességének kialakítására volt.

Már a 2006/2007-es tanévtől csatlakoztunk egy HEFOP pályázat által meghirdetett programhoz, a kompetencia alapú oktatáshoz.  A hangsúlyt az ismeretek halmozásáról a kompetenciákra, a képességek, készségek és az alkalmazás-képes tudás fejlesztésére helyeztük át. A gyermekek életkoruknak és életritmusuknak megfelelően jutottak ismeretekhez, az eltéréseket figyelembe véve más-más pedagógiai módszerek alkalmazásával. Ennek eredményeként személyre szabott fejlesztés jött létre.
Ma már az országos teljesítménymérések is igazolták ennek a pedagógiai módszernek az eredményességét.

A projekt új szemléletével, tanulásszervezési módszereivel és korszerű eszközeivel lehetőséget kínált arra, hogy az iskola pedagógiai gyakorlatát megújítva az eddigieknél még jobb eredményt érjünk el a szövegértés és matematikai képességek, valamint a szociális és idegen nyelvi kompetenciák terén.

Az oktatás során a pedagógus az egyéni és a tanulói csoport sajátosságainak figyelembe vételével, differenciált tanulásszervezéssel, a tanulói tevékenységre építve, új módszerek, kooperatív technikák alkalmazásával érte el célját.

Tanítóink így emlékeznek vissza:

„A gyerekek szeretik az újszerű tanulási formát, sokkal felszabadultabbak, nyitottabbak az ismeretek befogadására. Egyéni képességeik jobban fejlődnek, saját tempóban, nagyobb sikerélményhez jutva végzik a feladatokat.

Az ismeretek megszerzése azoknak is élményszerű, akik visszahúzódóbbak, bátortalanok. A kooperatív technikák segítségével játékosan, örömmel dolgoznak együtt a gyerekek, egymás tudását kiegészítve, segítve munkájuk is hatékonyabb.”

„Mint minden oktatásnak az eredményesség a fokmérője: tanulóink szívesen és érdeklődve dolgoznak az órákon, és főleg jó hangulatban. Szeretnek olvasni, hamar megtanulnak közösen, egymásra figyelve dolgozni, elfogadni a másféle véleményt és örülni a közös vagy éppen a másik tanuló sikerének.

Ezek a mi sikereink is.”

 

A jövő feladatait-a NAT által meghatározott igényeket- biztonsággal, felkészülten tudjuk teljesíteni, hisz iskolánk pedagógusai a továbbképzések és a több éves gyakorlat során megszerezték azokat az ismereteket, módszerbeli jártasságokat, melyek birtokában képesek erre. Tantestületünkre az összedolgozás képessége jellemző a közös célokért, mely az egyik legnagyobb érték.

Valamennyien hiszünk Bolyai János gondolataiban: 

”Az igazat érteni, a szépet érezni, a jót gyakorolni kell!”

 

Copyright © 2010. Székesfehérvári II. Rákóczi Ferenc Magyar - Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
Minden jog fenntartva

Designed by ioo.