II. RÁKÓCZI FERENC MAGYAR-ANGOL


KÉT TANÍTÁSI NYELVŰ ÁLTALÁNOS ISKOLA


OM Azonosító: 030051
Tudnivalók első osztályosoknak
Kezdőlap
Iskolánkról
Az iskola története Nyelvoktatás Kompetencia alapú oktatás Szakkörök Könyvtár DÖK Munkatársaink Alapítvány
Beszámoló 2015.
Leendő tanulóinknak Pályázatok
Erasmus +
ÖKO iskola Hit- és erkölcstan oktatás Tehetséggondozás
Általános ismertetés Tanácsadás NYELV-ÉSZ verseny Elmetorna Állandó programok Pályázatok
Tábori lehetőségek Határtalanul A Világ legnagyobb Tanórájának
Eseménynaptár
Havi fontos események Eseményeink
Rákóczi versenynap
Eredményeink
Tanulmányi és kultúrális eredmények Sport eredmények Sajtóhírek
Dokumentumok
Különös Közzétételi lista További dokumentumok
Galériák
Kapcsolat
Tagiskolánk
Digitális munkarend
Friss Hirek
  • Étkeztetés
  • II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola Alapítványa
  • Mohai János-emlékösztöndíj 2023/2024
  • Nyári ügyelet
  • EFOP 3.2.6-16-2016-00001 A tanulók képesség- kibontakoztatásának elősegítése a köznevelési intézményekben
  • Havi fontos események
  • Eredményeink
    • Tanulmányi és kulturális
    • Sport
    • Sajtó
  • Kapcsolat
  • Archívum
  • Keresés
Tanév helyi rendje

2022/2023-as tanév

Ügyintézés

Ügyintézés

bazis_logo
orokos_okoiskola_logo

tempus
refintlogo
logo_tehetsegpont

Címlap Iskolánkról Szakkörök

Iskolánkban számos szakköri foglalkozás keretében bővíthetik ismereteiket, vagy szórakozhatnak tanulóink.

Énekkar

Csökkentett óraszámmal, de nem csökkent lelkesedéssel énekelünk az idén is minden iskolai ünnepségen: október 23-án, karácsonykor, március 15-én, a Rákóczi-napok megnyitóján, ballagáskor és az évzáró ünnepélyen. Iskolánk szerepel a városi október 6-i ünnepi műsorban, melyről a helyi média is közvetít. Az év végi gálaműsoron is látható és hallható az énekkar.

Repertoárunk széleskörű: A kórus irodalomtól a könnyűzenéig terjed.

Szeretettel várjuk az érdeklődő szülőket fellépéseinkre.

 

Informatika szakkör

Az informatika szakkörön a tanulók továbbfejleszthetik tudásukat, kibontakoztathatják kreativitásukat, felkészülhetnek programozói és alkalmazói versenyekre is.

Olyan foglalkozásról van szó, melynek közvetlen célja, hogy a gyerekek saját képességeikhez mérten minél jobban tudják használni a számítógépet. A gyakorlás során viszont számtalan egyéb területeken fejlődhetnek (finommotorika, szem-kéz koordináció, figyelem, emlékezet, olvasás, írás, számlálás…) - mindezek által a többi tantárgyban is jobb eredményeket érhetnek el. A számítógépes foglalkozás speciális ismereteket igényel, de ez is csak egy módszer a többi között, melynek segítségével újabb, játékos formában fejleszthetjük tanulóinkat.

Készítünk képeslapokat, névkártyát, saját CD borítót, meghívókat. PowerPoint programmal bemutatókat, előadásokat. Alapfokú programozási ismereteket is elsajátíthatnak és gyakorolhatnak a tanulók.
Az Internetet mára már mindenki használja tudása gyarapítására, szórakozásra, barátok szerzésére. A szakkörön az ismeretszerzés ezen eszköze is fokozott előtérbe kerül.

 

Az iskola szakkörvezetője Horváth István 

 

Néptánc az iskolában

A II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola minden évfolyamán van néptáncoktatás. Az iskola a kezdeti időkben, csak mint a mozgás, a testnevelés óra színesítéseként tervezte a táncórákat. Mára már nincs olyan iskolai rendezvény, mely a táncosok nélkül zajlana. (A tanórái évfolyamonkénti beosztását ld. a Pedagógiai programban, a feladatokat pedig az iskola éves munkatervében)

A gyerekkori találkozás a hagyományos ünnepekkel fontos hatással lehet az ünneplés képességének kialakulására. A gyerekeknek még természetes kívánságuk, hogy felszabadultan, teljes lényükkel részt vegyenek abban, amit csinálnak: ünneplésben, mulatságban, játékban. Ha ez az átélt ünneplés a kisgyerek számára szokássá válik és tudatosul, remény lehet arra, hogy értelmileg és érzelmileg felnövekedvén sem veszíti el ezt a képességét.

 

   
   

A népi játék egyik szerepe az aktivitás és a kreativitás kialakítása, fejlesztése. A tánc, a dal, a játék, a szokások aktív cselekvést igényelnek.

A népi kultúrában ez aktív tevékenységet jelent: mindenki táncos, mindenki dalol, mindenki játszik, míg az ún. magaskultúrában csak mint néző, vagy hallgató vesz részt, a befogadás a jellemző.

Kodály Zoltán írta az énekes játékokról: Ez ősi játékok fenntartása elsőrendű kulturális és nemzeti érdek... Aki nem játszotta gyermekkorában e játékokat, annyival is kevésbé magyar. Benne a nemzethez tartozás sokágú, bonyolult érzése feltétlenül szegényesebb, hiányosabb. Egy csomó jellegzetesen magyar testmozdulat, szólás-, hanglejtésforma, dallam kimarad lelki életének építőanyagából.

 

 

Népi hagyományaink továbbélésének egyik lehetséges módja azoknak színpadon történő felújítása, bemutatása.
A tapasztalat azt mutatja, hogy a mai gyerekek is nagyon szívesen játszák ezeket a népi jeleneteket. Nagy hatást gyakorolnak a közönségre is. Kultúrát elsajátítani, művészi alkotások iránt fogékonnyá válni csak aktív tevékenységgel lehet.
Így lehet erősíteni szülőföldünkhöz, népünkhöz való kötődésünket is. A tanulások, gyakorlások, előadások közben a szereplők rendkívül meleg, baráti közösséggé kovácsolódnak össze. Erre napjainkban is igen nagy szükség van.

 
 

Rajz - vizuális kultúra

phoca_thumb_l_image00013

Iskolánkban a művészeti nevelés a rajz-vizuális kultúra tantárgy keretében történik.

Elgépiesedett világunkban különösen fontos, hogy egyszerű technikákkal ugyan, de megízleljük az alkotás örömét.
A gyakorlati órákon tér-, forma- és színproblémákat oldunk meg. Ezen közben a festékkel, grafittal, agyaggal, papírokkal stb. dolgozunk. Mindez hozzásegít bennünket ahhoz, hogy megfigyelésünk pontosabb legyen, látásmódunk pedig árnyaltabb. A későbbiekben ezek is hozzájárulnak ahhoz, hogy otthonunkat ízlésesebbé tegyük, ruházkodásunk és tárgyaink esztétikája is kifinomultabbá váljék.

A mai kort azonban nem érthetjük meg igazán, ha a múltat nem ismerjük. A világ megismerésének egyik módja a művészi megismerés. Ami gyönyörködtet, az beépül a személyiségbe és gazdagítja. Jó lehetőséget adnak ehhez a művészettörténeti órák és az iskolai könyvtárban végezhető gyűjtőmunka. Igen nagy erőforrásunk e téren a szülői ház könyvtára, a családdal tett utazások és a szülők ismeretanyaga is. Nagy örömünkre diákjaink tudatosan keresik a látnivalókat és képesek összekapcsolni történelmi és földrajzi ismereteikkel.
Rajzszakkörön kis csoportban többféle technikával ismerkedhetnek meg a tanulók.

A nyolcadikasokkal minden évben részt veszünk a megyei tanulmányversenyen. Évente felkészítjük tanítványainkat a Tóparti Művészeti Szakközépiskolába szép eredménnyel.

A kisebbekkel a Munkácsy-iskola városi rajzpályázatán (értünk el többször első helyezést) veszünk részt rendszeresen. A város középiskolásaival együtt állítunk ki a Diákgálán a Barátság Házában.

Amikor tehetjük, kiállításokra megyünk. Ma már több végzett rajztanár kollégám van iskolánk egykori diákja közül. Művészettörténész, festőművész, grafikusművész, festőrestaurátor is akad a volt rákóczisok között.

Iskolánkban sok tehetséges, művészet iránt érdeklődő tanítvánnyal van módom együtt dolgozni.

 

Copyright © 2010. Székesfehérvári II. Rákóczi Ferenc Magyar - Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
Minden jog fenntartva

Designed by ioo.